FF

Så var den då avklarad. Föreningsfesten -07. Vi var inte de enda lemmings där men vi var absolut de bästa. Skönt att komma hem till en helt orörd familjepizza hawaii iaf. No moore laga mat för mig på ett par dagar. =P Hur gick det till då? Jo...

Det började med att Emma kom över för att blondera mig. Gick sådär. Hade köpt fel färg. Så efter en sväng till storheden så blev det av iaf. Då började de första Jullarna komma hit. Sena som vanligt var de allihopa. *suck* Efter en timme av pizzabeställande och joxande så sköljde jag ur färgen och ja... Vad säger man. Utväxten var gul, det svarta var knapptpåverkat alls. Så istället så tog jag och färgade en gång till med den bruna på en gång. Eftersom jag gjorde detta så blev jag tupperad sist och när det var dags att spreja grönt så var all färg i hela staden slut. Därför var det i stort sett bara skägget som blev grönt. Under tiden hade vi målat på våra särkar, druckit björnbrunstöl och fått våra pizzor. Det var trevligt. Inte lika trevligt idag när jag måste städa dock.

Sedan bar det av till svampen, och därifrån vidare till Docentrondellen. Där var det vätskekontroll, de kontrollerade att alla fick så mycket vätska de kunde hålla, och sedan bar det av till fotbollsplanen åt samma håll. Där lektes det lekar som vi vann, OP stal hallonsoda och vi drack och skrattade.

Sen var det mat/sittning. Väldigt ostrukturerat, någon falsklarmade brandkåren och det blev dyrt och tråkig stämning. För att hjälpa SöhL med kostnaden på 3000 spänn så auktionerade vi ut våran slynlemming Erik. Vi trodde vi bara skulle få skambud på en öl eller två men direkt började en snubbe vifta med en hundralapp. Vi blev lite förvånade men snart så kom en riktigt full kille med två hundralappar. Erik blev nästan såld till honom innan tjejföreningen Ebba lade sitt vinnande bud. En manlig slyna med nätstrumpor som går på rullskridskor: 500 spänn till Brandkårsfonden. Fantastiskt.

Efter det var det Julle en liten stund innan jag och Cissi lullade iväg med någon slemmig dörrstoppare och maskin-Stina till någon annan lokal som jag inte vet vad den heter. Fällan tror jag. Ingen aning. Orkade inte vara kvar där så jag gick till Stuk ganska snart. Där var det som vanligt så gick hem till slut. =)

Jag saknar gamla program ibland, men mest saknar jag Peter och Fredde. Här är två reklamfilmer som de hade med i sitt program Äntligen Måndag (senare egÄntligen Måndag när sändningsdagen blev onsdag).

Den första är ganska äcklig och folk kan ta anstöt säkert men jag tycker den är fördjävla rolig.


Den andra driver med de klassiska Yes-reklamerna där en person erbjuder någon två flaskor "vanligt" diskmedel för en flaska yes men ingen vill någonsin göra bytet.


Det var allt för mig idag. Nu ska jag gå och stoppa huvudet i en påse balsam så att jag kanske blir av med trasslet i håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback