Semestersammanfattning 1: Sista veckan...

Min första förmiddagsvecka... Inte cool. Jag hatar att gå upp tidigt och på helgen när vi jobbade 11-timmarsskift så började allt gå åt helvetet. Efter att iaf ha tråcklat mig igenom vardagarna med någon sånär finess (orka laga mat... orka simma... måste simma... KAN inte simma för de ändrat reglerna på badhuset och tänkte de skulle börja en vecka tidigare än annonserat...) och liknande så kom helgen...

Lördag, tappade allt. Fel saker sattes på fel ställen, glömde punkta vissa saker så de ramlade av, glömde fästa bryggan i maskinen (eller ja, höll inne knappen en hundradels sekund för kort så fästgrejerna åkte tillbaka) så bryggan ramlade ur och slog i golvet BAKOM fixturmaskinen (när man tappar 160 kilo på betong så låter det kan jag lova) och det var inte det lättaste att få upp den igen. Och sådär höll det på. Var så jävla glad när skiftet var slut. Att vi var 2-3 man kort hela tiden (på 6 man totalt) gjorde ju inte saken bättre.

Söndag... Dagen då det blev värre... Fortfarande för lite folk men nu med tidspress. Jag fick vara på station ett, säten, och det är en rätt enkel och snabb station. Det var bra, för när vi gjort 116 stycken bryggor skulle vi få sluta. Så jag började svetsa. Varit där förut och det gick jättebra. Nu blev det inte alls. Porer ÖVERALLT! För er som inte är insatta... Porer är alltså när man får stål, fint hårt stål, att se ut som chokladmousse med luftbubblor överallt. Sjukt dåligt. Då får man slipa massa. Om man heter Robin alltså. Jag hade fullt upp med att hinna göra dåliga svetsar så jag hann inte. Efter ett lite tag av att ha sugit totalt så gick jag och ställde mig längst bak, bromsflänsar. Det kan jag iaf och jag saktar inte ner produktionen. Då slutade svetsen fungera. Sen fick vi byta tråd på svetsen (att byta en trådrulle på 250 kilo är inte så lätt som man kan tro). Sen blev det hål på tryckluftsslangen. Att byta den tog ju också sin lilla tid när vi inte hade rätt verktyg. Sen skulle vi byta fixturer eftersom vi plötsligt använde en annans sorts broms. Försök skruva ur 6 skruvar som sitter i en spalt på 6 cm. Man får inte in fingrarna knappt. Insektnyckeln kunde rotera 40 grader, sen fick man ta ut och sätta i den igen. Åh, givetvis var det både mörkt och så jävla fullt av lort att man var tvungen att gissa var den skulle i. Sa jag att de var stenhårt åtdragna också? Gjorde ett par och sen skulle vi givetvis byta tillbaka igen. Åh... Så tröttsamt. Kramp i heeela fingrarna. När den dagen var slut, då var jag det också. Bara hem och sova typ och sen började ledigvecka följt av semester...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback