Semestersammanfattning 3: Båtveckan...

Vad kan man säga. Per ringde på söndagen och sa att vi skulle segla på måndagen. Kul tänkte jag! Så vi åkte till coop och systemet, jag, Per, Glenn och Henke, och sen satte vi av mot Eskilstuna och båten. Var en rätt liten och mesig båt egentligen, vilket vi gärna påpekade för P, som här efter kommer referas till som Captain lawl, hela veckan.
   Jag och G, som här efter kommer referas till som Ikban, korgknytaren, korkade upp ett par flaskor öl och så började vi dricka. Vädret var skitfint men det blåste så lite att det inte var värt att segla. Vi stannade istället till, mitt i farleden, och badade. Dök och voltade från fören och simmade tillbaka till akterna. Som en Pripps Blå-reklam. Sjukt härligt. H, som här efter kommer referas till som Shipchef Buggeye, frös dock som en liten småflicka mest hela tiden. Sen blev jag och Ikban, korgknytaren, fulla. All våran öl försvann, nästan all min rom försvann och vi hade då roligt. Ikban, korgknytaren, blev nekad att handla i baren för, ärligt talat, så ser han ut som 13. När vi hämtat hans legg (och ätit godaste måltiden på hela veckan) så kom vi tillbaka just för att få höra att de stängde. Så där var vi. Fulla i Strängnäs with no place to go. De andra gick tillbaka till båten, jag fastnade hos några 17-åringar. Inte för att de hade så mycket viktigt att säga utan för att en 83a där hade precis samma musiksmak som jag, så vi satt och pratade rätt länge. Sedan drog de på efterfest och jag lyckades smidigt och graciöst smyga in i båten utan att väcka någon...

Morgonen efter. Vaknar 8, pissar, somnar om. Vaknar 11, inser att vi är halvvägs till Stockholm och går upp i 40 min. Tröttnar på segling (som Kapten lawl och Shipchef Buggeye håller på med medans Ikban, korgknytaren ligger och sover) och lägger mig igen. Vaknar väl vid 4 tiden, inser att vi är i stockholm och äter upp sista burken pilsnerkorv. Det var en bra dag. Vi åkte runt i Djurgården och hittade till slut Sveriges farligaste hamnplats, där jag som hopp-i-land-kalle var tvungen att hoppa i land på stora, lutande, spetsiga och hala stenar. Inte cool. Dessutom hade jag fortfarande blödande sår på fötterna från fotbollen söndagen innan så det underlättade inte. Men vi gick i land iaf och la oss till i Djurgårdshamnen. Jag sneakade till mig badrums- och duschkoden och så var alla nöjda. Jag och Ikban, korgknytaren, drack lite och Kapten lawl stack till stan för att träffa någon brud han träffat i Tyskland. Det var då det hände (inte bara Det stora McDonaldssveket -07). Ankaret hade lossnat och båten började slå mot stenarna. Inte coolt. Dessutom tacklade vi grannarna rätt rejält. Sååå, Kapten lawl fick åka från bruden med taxi och komma springandes. Det hela slutade med att vi, klockan fem på morgonen och äckligt nöjda över cockblocken, drog ut till någon liten jävla ö som var värsta familjeparadiset. Det upptäckte vi nämlingen när vi vaknade på...

Onsdagen. Kliver upp och upptäcker att det är massa barn, pensionärer och annat löst folk som springer runt på våran ö. En glass kostar 50 spänn, två pannkakor med glass 60. Sjukt. Men det är dåligt väder så ingen seglar och därför måste vi ligga kvar eftersom det inte finns hamnplatser någon annan stans. Båt in till stan, förfest i Johan Hakélius lägenhet, Debaser och så åkte de andra ifrån mig när jag var på donken så jag fick ta taxi till brorsan. 250 härliga kronor ut i helvetet. Nå, dagen efter, när jag hittade Kapten lawl och Ikban, korgknytaren, på kajen till färjorna, så inser jag att något saknas. Shipchef Buggeye. Han hade tydligen blivit rånförsökad, men det gick inte så bra.
"Jag behöver din mobil."
"Nej."
"Det är viktigt! Ge mig din mobil!"
"Men NEJ!" och sen så sprang han till centralstation. Han satt och surfade till halv 8 på morgonen och tog första tåget hem till Avesta. Fantastiskt roligt. Här myntades också uttrycket "If you can't hear me, I'm DOING IT!".

Torsdag seglade vi inget heller på alltså, bara åkte ut till båten, åt kex och mjuka salta pinnar med gaffel, och så sov vi vidare.

Fredag, ut till någon annan hamn någonstans, vänta på Kapten lawls föräldrar och så bilade vi hem sen. Var tänkt att jag skulle träffa J och gå ut på krogen, men hon hade stängt av mobilen hela dagen och gått i exil ute i skogen så jag fick inte ens tag på henne. Så det blev att sitta och sega istället. End of Båtveckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback