''Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.''

Ny kategori folk att hata: Folk som låter sina snorungar springa in i "fel" omklädningsrum i badhuset.
Vet att det kanske är jävligt gnälligt men när jag duschar efter att ha simmat min kilometer så vill jag inte ha en liten tjej med stora ögon som springer runt där inne och skriker och härjar konstant med sin pipiga röst i hög frekvens. Hon var väl 7-9 år och sprang och bråkade med lillebror sin. Dessutom, ungen själv... Hon lär ju få ärr för livet om hon ska springa runt bland alla äckliga gamla gubbkukar, för säga vad man vill, men vill man se jättegamla och jätterynkiga gubbar som är satans... Ja. Satans gamla och rynkiga, då ska man åka till badhuset, för där hänger de. Heeela dagarna. Bastar och duschar och bara sitter där och blir äldre, rynkigare och får mer läderaktig hud. Något att se fram emot på ålderns höst kanske? Jag ska bli badhuseremit.

Trodde Håkan Hellströms vedervärdiga våldtäkter på svenska musiköron hade kvävts men tydligen inte. Lyssnar på Pang Prego via webradio, ett väldigt roligt program faktiskt. Problemet med webradio är ju att man lär lyssna på musiken de spelar också om man inte vill missa det roliga och det är ju inte fullt lika intressant. Att sitta här och tvingas höra en totalt tondöv göteborgare vresa upp Olle Adolphsson och Monica Zetterlund och sedan utsätta en klassiker för ett så brutalt övergrepp är för mig helt outhärdligt egentligen, men å andra sidan är det som en bilolycka med massa missformade kroppar. Man vill inte titta, men man kan inte titta bort. Låter, Trubbel alltså, var det ju länge sedan han spelade in men ändå. Den är inte bra nu heller och det är ju nu jag hörde den igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback