Ferruform

Lång dag med mycket information. Introduktionsdagar brukar väl vara så antar jag. Iaf bara en dag här, inte två som på järnverket. Inte lika många praktikanter heller iofs, bara fem. Sommarjobbarna kommer tydligen nästa vecka. Lullade mest runt dock, de två jag skulle följa efter på min avdelning fick varsitt samtal så de drog iväg åt olika håll för att fixa i ordning något som var trasigt och fel så det var bara att haka på den ena av dem. Direkt när jag lämnade grinden glömde jag bort vilken tid jag skulle vara där imorrn, men är rätt säker på att det var halv 7. Sen funkade inte låset på mitt skåp heller. Det sög lite, men de skulle fixa det så fort de kunde. Jo jo.

Idag har jag sett en skylt där det stod "Minst 5, Max 2" på. Vet inte om det handlade om olika saker eller om det stod nå mer på den med mindre text, men sådär stod det iaf. Det fick iaf mig att fundera.

Svenska kyrkan här i Luleå har kafferast till 14.45. Expeditionen stänger 15.00. Nu ska jag gå ur den iaf så jag slipper ge dem mina pengar. Ursch för dem. Funderar på om jag ska gå med i facket eller inte, vi får se. Var iaf inte lika nazi-skrämseltaktik här som på Outokumpu. Här var det mer "Whatever...". Är lite så här överlag. Norrland ftw. Nu har jag lagat cykeln också så om det första molnet jag sett på flera dagar försvinner så ska jag gå ut och äta glass i solen. Mmm...

Kommentarer
Postat av: E

Norrland! <3

2007-06-04 @ 19:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback