Nationaldagen

Igår lärde jag mig massor om svets. Vet varför det heter just svetsare. Man svettas like heeeeell! Undrar varför jag alltid hamnar på de jobben där det är som varmast jämt. Fast det är ju inget mot järnverket iaf, det är skönt det. Men i svetslågan är det 8000 grader. Det är varmt. På några hundradels sekunder är det nere på 3-4000 grader iaf, och sen på nästan ingen tid alls så är det bara ett par hundra grader.

Jag lärde mig också saker jag inte egentligen ville eller behövde veta. Till exempel hur det känns att klia sig på näsan med en handske som just tagit i en plåt som är flera hundra grader varm. Det var varmt. Sen sved det lite också.

Igår hörde jag uttrycket "Det har vi aldrig haft på länge" för första och förhoppningsvis sista gången.

Idag ska jag kanske åka och bada med Siri nu när solen kommit fram igen. Först ska jag då iaf åka till storheden, kolla om något är öppet och sen försöka få tag på ett myggnät. Hatar mygg.

Just fått ett sms från en okänd anonym (=P) OnOff-försäljare som inte tycker att det gör något att jag inte handlar där. "Jag skulle heller aldrig handla av oss" var svaret. Sådan humor uppskattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback