Älva

Så, nu är jag hemma igen. Nere vid älva. Kom i torsdagskväll och då hände det inte mycket. Packade upp och sov typ. Gick upp tidigt på fredagen för att träffa Elin minsann! Äntligen skulle man kunna säga. Nu är det bara Madde jag inte träffat på ett år, men de är ju så upptagna så det blir inte ens på juldagen tyvärr. Idag så var det julbord i Norberg med morsan, brorsan, syrran och moster. Fy satan vad mat... En tallrik fisk/fågel, två tallrikar kött/potatis/bröd och två tallrikar efterätt lyckades jag skrapa ihop. Inte dåligt. Imorgon blir det ett nytt försök med farsan och Cinna på Serej. Life is good.

Vad hände innan vi åkte då? Förutom att det regnade och slaskade som fan. Jo, dödskursens förbannelse föll på mig och Micke och något så enkelt som att skriva ut 15 sidor i färg tog nästan 3.5 (!!) timme! Först var skrivaren i F trasig, men det hindrade den inte från att plundra mitt saldo nästan totalt, sen så tog inte datorerna i biblioteket USB-minnen, när de väl gjorde de så fanns ingen skrivare installerad på den, sen när det fanns så visade det sig att Excell 2007 inte är bakåtkompatibelt så då kunde vi inte öppna en av filerna. Efter massa haxande på internet med webbaserade converters så lyckades vi till slut få ut allt så vi kunde lämna in skiten. Det var så skönt. Även om vi säkert får backning, som de flesta tydligen får i den här kursen, är det inte något vi kan göra något åt nu så ju nu är jag heeelt ledig! Efter att ha städat på torsdagen så var det en behaglig resa hit faktiskt.

Kommer ta en paus i t-shirtandet här hemma, har med mig sådana som jag redan användt mest faktiskt, men här kommer de sista jag hade på mig i luleå iaf.

En gammal klassiker! Jag älskar mina NES-tröjor och den här framförallt.

Bandrtöja köpt rakt ur handen på trummisen (Heavy, från Hjalle och Heavy från På Rymmen liksom!) från Mimikry. På baksidan står det "Vi kommer alltid vara fler!". Tänkvärt på något sätt.

Whatever liksom. Orka.

Här är två högar jag sorterade eftersom det var sådan kaos i min garderob. Den vänstra är tröjor som varit med på bloggen och den högra är tröjor som kommer att komma. Ganska nära hälften faktiskt.

Nu ska jag nog ut på en promenad. Sen kanske jag börjar försöka skapa Hello World igen. Jag har fått för mig att jag tycker om att programmera nämligen och det kan mycket väl vara så att det är som med mina vänner som tror att de gillar Alias bara för att de har glömt hur jobbigt det programmet var när vi körde det. Så innan jag gör något dumt, som väljer en programmeringskurs, så tänkte jag prova lite hemma. Vem vet, det kanske är skitrolig ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback