Ch kör på i 110 and beyond!

För första gången sedan sommarlovet mellan 1an och 2an på gymnasiet så visar vågen på under 110 kilo. Fantastiskt! 6 kilo på 5 veckor, det var ju inte så jävla svårt det här. Undrar varför jag inte ens försökt tidigare. =P Så, minus två kilo i veckan trots två rediga fyllor och ett par Maxburgare. Undrar hur fort det skulle gå om jag verkligen verkligen gick in för att inte göra något onyttigt alls? Förmodligen ännu snabbare, men jag har inte så bråttom faktiskt. Nu vet jag ju att jag kan tappa vikt utan att göra några jättestora förändringar i mitt levnadssätt och det är nice. Kan unna mig en bakispizza då och då utan dåligt samvete bara jag spinnar ett par gånger i veckan typ.

Eftermiddagsvecka nu, då får det istället bli en hel del simning tror jag. Sjukt bra träning, men det är så jävla tråkigt att simma fram och tillbaka där i vattnet. Man kan ju inte direkt ta med sig mp3spelaren. har funderat på att slå in den i en kondom eller nått, men tror inte hörlurarna mår så bra ändå.

Annars i helgen då, StiL Hockey Poker Tournament i fredags, kom fyra i min första turnering, inte så dåligt faktiskt. Var 15 stycken med och jag var faktiskt chipleader ett tag, men trots vare att Djimba hade sådan jävla röta (han hade minst pengar vid finalbordet och ville egentligen bara förlora snabbt så han fick gå hem, men istället så gick han till final) så blev jag den sista att åka ut utan att vinna pengar. Blev kåren istället eftersom Erik Smålänning var och hälsade på. Han skulle sovit här på lördagen också men då lyckades jag försvinna ner på Julle och sen så sov jag inte hemma heller så jag vet faktiskt inte var han tog vägen. Lördagen började iaf med ett spritmöte (sektionsmöte med hockeyn), och sen i kön till kåren så tyckte jag att det kunde vara en bra idé att prova en snus. Det var ju dumt. Alla som provat snus vet att man alltid spyr första gången (nå, andra då efter nyår 99/00) och spyr man i kårenkön så får man inte komma in. Brilliant. Nå, jag väntade ju iaf tills jag var längst fram så... Så det blev som sagt Julle direkt istället. Det var nice, även om de nya verkar vara lite otuktade, blir väl så utan en stadig hand som leder in dem på rätt väg. Men det ska vi nog kunna ta ur dem. =P

Kommentarer
Postat av: Ingela

Grattis till de -6 kg! Starkt jobbat! :)

2008-02-11 @ 10:16:40
Postat av: Groth

Låter bra det där! Du får satsa på mr muskelberg 2009!

Postat av: Pelin

Ey bra jobbat grabben!! Vad kul! Över 110 kg?? Det skulle jag aldrig ha gissat...

2008-02-11 @ 16:05:32
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Jero

Ingela: Tackar, det känns bra eftersom jag inte ändrat så mycket som jag trodde jag skulle behöva. =) Inga 3-timmarspromenader varje dag, vilket är skönt pga slaskvädret. >_O

Groth: Ja, men absolut! Tänk vad rädda ni kommer bli när ni får se min riktiga mage. ;) Du har ju sett mig maxa magmaskinen på gymmet som uppvärmning så du kan ju bara föreställa dig vilket pack jag har därunder, något jag antar att du gör varje kväll. =P

Pelin: När du såg mig sist vägde jag 115 ju, men det är skönt att det går åt rätt håll. Bara några kilo till för ett BMI under "Sjuklig fetma" så. =P

2008-02-11 @ 22:55:31
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback