Glad Alla Konsumenters Dag!

Läste någonstans att det är väldigt kliché att skylla alla hjärtans dag på giriga butiksinnehavare som ser det som en chans att nasa plyshbjörnar för 250 spänn styck, eller ta överpris på en kartong hjärtformat godis, men so what? Det är ju fortfarande det som är problemet. I framtiden när jag får en flickvän, om jag får en flickvän, så kommer hon givetvis bli sur om jag inte köper något på ahd (hon är ju ändå tjej) men jag kommer bli lika sur om hon gör det. Nog får hon fira den om hon vill, men om hon älskar mig så ska hon inte lägga ut en spänn på den. Hon får rita ett eget kort, laga mat med saker hon har i kylen (mackaroner och falukorv... mmm...) och så kan vi titta på en nerladdad film med happy ending kanske rent utav. Nä, det jag vill fira istället, dagen jag glömde nämna här i bloggen, är såklart:

Fettisdagen! För alla hjärtans dag är ju inte riktigt alla hjärtans dag. Det är de käras dag, de få utvalda, de vackra, varma och omtyckta människornas dag. Om julen har högst självmordsratio av alla helger under året så tror jag nog den här är nummer två. Fettisdagen däremot, där har vi sann glädje! Alla får vara med, ju fetare ju bättre! Och ingen är ensam med en semla, även om det inte behöver vara just en semla. Semlan är bara så god så varför skulle man vilja ha något annat? Men om man vill ha något annat så är det ju bara att smälla i sig det också, det är en hel dag som är dedikerat till ohälsosamt svullande. Ingen behöver vara fin för någon annan på fettisdagen, ingen behöver skicka kort som bedyrar att "jo, men seriöst! Jag TYCKER faktiskt om dig!" heller. I min perfekta värld så hade fettisdagen varit den största helgdagen och dagen efter hade varit röd dag. Utan tvekan.

Nu kanske ni tror att jag är snål som inte vill köpa saker till min framtida flickvän just idag, men så är inte fallet. Grejen är ju att jag kommer tycka om henne lika mycket varje dag, så varför visa det extra mycket en enda dag? Never. Every day is valentine when you're in love typ. Så sluta köpa små kort med söta små kattungar och hundvalpar som säger "idag gillar jag dig" och få in mer kärlek i vardagen istället.

Jag vet att jag bara kommer få ett kort idag men jag kan säga en sak, jag visste att du tyckte om mig igår och jag vet att du kommer tycka om mig imorgon. Det har du visat genom att bara vara där när du behövts.

Kommentarer
Postat av: Groth

Amen to that!

Postat av: Ingela

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

2008-02-15 @ 09:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback