Lappar och Oscar

Blev lite inspirerad av Ingelas lappar som hon har på sin skärm så har jag gjort mina egna nu. Fast jag har inga post its så det blev tre stycken blåa smålappar som jag vek och hängde över skärmkanten istället. Det lär ju bli fler sedan, men just nu är det att avboka min motorvärmarplats eftersom jag inte använder den längre på grund av att mersan bredvid inte rört sig sedan augusti så plogbilen inte kommer åt våra platser och därför är det på min en halvmeter snö. En är om fotbollen imorrn, påminnelse om vilken tid den börjar och att jag måste pallra mig till badhuset innan så jag kan simma. Den tredje och sista är att jag ska komma ihåg att ta mig till skolan och byta inriktning på mitt program och även terminsregistrera mig så jag kan skriva min omtenta. Så då vet ni vad jag kommer göra imorrn då.

Såg just Oscarsgalan (drog hem den imorse) och det kändes som om det var tre filmer som var nominerade i allt. There will be blood, Michael Clayton (aldrig hört talas om, men George Clooney är med) och No country for old men. Sweeney Todd och Ratatouile hade också en del, men de här tre var typ... Hela tiden. No country for old men vann också bästa film så jag gjorde en lista över filmer som jag måste se ganska snart:
* There will be blood
* Sweeney Todd
* Michael Clayton (verkar lite seg, men ändå... Många nomineringar)
* No country for old men (bästa film, bästa Göra-om-till-film-från-bok-typ, bästa huvudroll (snubben som också vann bästa huvudroll för My Left Foot) och bästa regisörer, bröderna Coen)
* The assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford (kan vara bra, kan vara dålig men jag antar att det är en vestern så =P)
* Ratatouile (borde sett den för länge sedan)
* Juno (min kanadensare sa att jag måååste se den, men den verkade så tjejig. Fast den blev också nominerad typ 5 gånger eller nått, så kanske kan vara värt det. Hon lovade att det bara är ett riktigt pinsamt ställe så)
* Transformers (måste fan få tummen ur när det gäller den)
* Eastern Promises (Viggo spelar stenhård ryss som det verkar, nominerad för bästa huvudroll och ja... Stenhård)

Så, måste bara ladda ner och orka ha tid att se dem. Är ju ett par stycken så att... Jorå...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh, en till! :) Va kul att man kan inspirera någon :) Har gjort lite ändringar med mina gröna lappar i och med min nya dator (kan ju inte ha en massa lappar hängande på en bärbar, hur skulle det se ut?), men det ska jag skriva en blogg om så det får du se sen :)

2008-02-26 @ 08:42:29
Postat av: Pelin

Klart att The assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford måste vara bra, Brad är ju med;)

Postat av: Jero

Ingela: Aah, läste. Smart funktion. =)

Pelin: Ja, men javisst! Och Ben Aflecks bror Casey Afleck också. Kan det bli bättre? =P

2008-02-26 @ 11:04:20
URL: http://jero.blogg.se
Postat av: Pelin

Nu håller vi bröderna Afleck utanför det här...det förstör bilden i mitt huvud...mmm...Brad...:P

2008-02-26 @ 12:36:18
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Jero

Pelin: Haha! Så du menar att dom inte är snygga eller så? Jag förstår inte. =P Hoppas bara Casey är mer talangfull än Ben, för jag har aldrig sett honom i en film.

2008-02-26 @ 13:55:41
URL: http://jero.blogg.se
Postat av: Ingela

Casey är mer talangfull än Ben, enligt mig i alla fall.

2008-02-26 @ 15:27:03
Postat av: Lovely

Juno är asbra, inte alls tjejig och Sweeney todd är underbart blodsprutande, mycket sång dock vilket jag gillade massor =)

2008-03-04 @ 17:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback