Sjukaste skiftet någonsin...

Chefen har förändrats. Han har blivit...Typ mänsklig iaf... Plus att han nästan aldrig kommer förbi linan heller. Lägg sedan till att Markus, våran åldring (35 eller vad han är), försvann för att inventera ett lager så har vi mig, en sjukt övertrött Jonny, Kibbo och Esperi som gästspelade från gamla skiftlaget just idag. Esperi stod som vanligt och bara matade utan att direkt umgås med någon, Kibbo stod längst upp och försökte bygga buffert åt honom och längst ner stod jag och Jonny. Har nog aldrig skrattat så mycket på ett skift någonsin faktiskt. Båda var riktigt övertrötta och då blev allt roligt helt enkelt. Tydligen var det sjukt kul att jag stod i pösig ställning och svetsade med en hand, den andra var i byxfickan. Det såg tydligen rätt lodigt ut. =P Sen kan man ha kul med svetslågor ("men du, har du sett den här? " *TSSSST* "GAAH!"), tryckluftspistoler och trasiga fixturer som skjuter tryckluft i skrevhöjd. Kan säga att luft och svets går inte så bra ihop, skydsgasen försvinner och svetsen blir helförstörd, men att stå och svetsa helt oskyldigt när det plötsligt känns som om någon skjuter en gummisnodd följt av massa, massa luft rakt i skrevet, det är inte speciellt bra för kvaliteten det heller.

Jonny hade iaf bäst dag. Först sämst station, sen krånglade den så jag kunde pumpa massa buffert till honom (en hög med bakaxlar som jag svetsat som han måste göra), efter det, när vi stod vid sista stationen tillsammans, så hände massa småsaker. Som att han nästan smällde igen en hydralisk hammare med mina fingrar emellan, att han glömde sätta fast sin sida innan han stängde igen fixturen, han glömde fälla ner hjälmen innan han svetsade och han glömde finjustera den fast jag påminnt honom ungefär 2-3 sekunder tidigare. Till och med superchefen visade talang på välvilja då han först i morse kom och skrek "GOOOD MORGON!" på klingande finlandssvenska och visade en stor tumme upp (gubben är väl närmare 60) och sedan när jag stod på en liten låg vagn som Jonny hissade upp i traversen medans jag hängde i traverskedjan för glatta livet så kom han också. Istället för den utskällning vi förväntade oss så hytte han bara med näven och gick vidare. Tror han fick sig något igår.



Annars är dagens mest hatade Alicia Keyes - No one:


"Men Ch, den är ju braaaa ju! Åååh, värsta bästa låten ju, shitzorzs!" kanske ni säger då, men nej. Den är inte ett dugg jävla bra. Sjukt tråkigt jävla beat (dump! dump! dump! dump! dump!), ett piano som försvinner medans de spelar någon jävla slinga om och om igen, sen kommer något annat jävla retarderat instrument som kör samma slinga igen, och jag lovar att jag känner igen den från musikhistorian, och det ska behöva toppas med Alicias jävla hesa röst. Alicia "Men Mariah Carey wailar ju heeela jävla tiden så då kan ju jag också stå och skrika och waila helt jävla omotiverat, för det är väl coolt? Inte? Nähä... Men jag gör det ändå!" Keys kan gå och klippa tungan av sig vad mig anbehagar. Ta mig inte fel, jag gillar folk som skriker i låtar. Det kan vara riktigt nice, men då ska det väl för fan vara lite känsla i det också? Inte bara massa rop och ståhej och wailande på ord som egentligen inte behöver ha en 15 sekunder lång vokal i mitten. Plus att andra "No one!" i refrängen får mina öron att blöda. Inte lika mycket som frasen "KEEEEP on bleeding, KEEEEEEP on bleeding", från låten med något jävla namn (oooh vad jag hatar den också, men det är mest just bara för att hennes röst skär sig in i mina ben och får dom att vittra sönder innifrån)., men ändå.

Andra hatlåten är Ms Blue av något retard som låter som om han samplar Basshunter och Beach Boys i samma låt typ. Den har de spelat 6 gånger på radion idag.

Men en hissning då, hon som gjort Bubbly Song (It starts in my toes and I crinkle my nose / Wherever it goes, I always know / You make me smile please stay for a while now / Just take your time, wherever you go) är ju helt ok. Nä, alltså inte den juvenila sången i sig, den är enfaldig, seg och skulle lätt vinna VM i "Vilken låt har flest klyshiga rim från boken 'Love song rhymes for dumber then dummies'"), men när den kom på igår på spinningen så insåg jag iaf att jag inte hatar bruden som gör den. Hon har en bra röst och sjunger inte över sin förmåga som Alicia "Jag är så jävla överskattad att jag kan köpa Bill Gates hus när återbäringen kommer" Keys iaf. Plus att hon blev känd via Myspace och inte något skivbolag. Så kan det gå när pappa äger en studio.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag tror säkert du hade jättekul på skiftet även om jag inte riktigt förstod varför :p

2008-02-21 @ 21:01:01
Postat av: Pelin

Oh en sån massa galla, har du samlat på dig länge?;)

Postat av: Jero

Ingela: Vi var bara övertrötta och så jävla flamsiga. Enda roliga dagen sedan jag började här typ. =)

Pelin: Men tror du? =P Tvingade med mig Eve i bilen igår så jag fick ladda ur mig om chefen, praktiken och alla andra jävla hemska bilister i Norrland. Folk KAN inte köra bil här. Så fick sig en stavgångare en känga också. =P

2008-02-21 @ 23:07:27
URL: http://jero.blogg.se
Postat av: Ingela

Det känns ju nästan lite tragiskt, vilket skitjobb. Jag drömde om bruket i natt. Att jag fick jobba någon annanstans än jag brukar, där det bara fanns finniga småpojksungdomar. Vilken mardröm :p

2008-02-22 @ 09:11:57
Postat av: Pelin

Ha ha! Stackars Eve...men hon kanske fick en kram också? Som tack för omaket?;)

2008-02-22 @ 10:58:27
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Groth

Jero>> The Voice går hela tiden på någon radioapparat på mitt arbete. Jag tror inte du kan greppa det antalet gånger den Keys låten spelas. The Voice har alltså tre låtar som dom spelat på repeat sen augusti, och den där satans enerverande massproducerade högen med skit till låt ingår i dom tre. Hatet är abnormt stort...abnormt

2008-02-22 @ 20:26:44
URL: http://cloudberryjam.blogspot.com
Postat av: Ch

Ingela: Haha, men finniga småpojkar är ju drömmen på sådana här ställen, dom är förvirrade, har noll självförtroende (eller så är dom stöddiga som fan och då är det ännu bättre) och alltså kan man bossa runt dom och få dom att göra allt man vill så man slipper jobba själv. =P

Peling: Det gör hon så gärna så. ;) Och ja, det fick hon. Och skjuts in till stan dessutom. =P

Groth: Jo, men jag vet. Brukar ju vara The Voice morgonshow när jag kommer hem från jobbet efter nätterna. Största jävla skitprogrammet någonsin. Plus att han som är sämst av de annars jävligt tråkiga programledarna i Stockholm Live är med, det kan ju som inte riktigt bli sämre om man säger så.

2008-02-25 @ 13:12:35
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback