Fundering...

Missade Idrottsgalan när den var så jag tittar på den nu. Den är kul och så, men en fundering slog mig just. Om Carl Philip hade varit äldsta syskonet, hade han då blivit Carl Philip den förste, eller Carl den förste Philip? Carl den andre Philip kanske måste vara det fulaste konunganamnet annars. Låter liksom som "aah, där har vi han kungen och där är den andre, Philip...". Sådant man kan tänka på såhär när man äntligen inte jobbar längre.

För övrig har jag haft två förmiddagsveckor med tillhörande långhelger i rad nu och det har varit tufft. Har så jävla ont i axlarna och nacken så det är sanslöst. Men men, blir ju ledig nästa vecka istället och då är det Student Skii Week i Hemavan och dit ska jag tydligen. Nice! Är så jävla fint med snön nu förresten. Sedan det snöade sådär äckligt som jag skrev om sist så har det varit kallt (-13 i förrgår, -18 igår och -22 idag) och hur klart som hellst. Det har jag ju givetvis knappt sett, eftersom jag varit inne i verket utan tillgång till något som hellst direkt solljus hela dagarna, men idag när jag körde till MAX (som var stängt) vid 11 för att äta lunch så sken solen så starkt att jag hade behövt solglasögon. Då kom jag ihåg varför jag flyttade hit, för när solen träffar den perfekta, hårda och ännu helvita snön som är i drivor och upplogade högar så får man nästan något religöst i hjärtat. Så är det bara.

Köpte en pulka igår för 60 spänn också men fick inte vara med och testa den i helgen för att de var ute och körde när jag jobbade. Men det blir väl fler chanser, Ormberget ska väl ingenstans antar jag.

Kommentarer
Postat av: Pelin

Men åååååh...är det inte nog med att mamma skickar vackra vinterbilder bara för att jävlas. Snö...

Postat av: Gustav

Hemavan blir jag lite avund på...fy bubblan vad jag vill åka skidor och gå på afterski. Fjällen är det ända stället som man kan gå ut på krogen genomsvettig och med flottigt hår utan att folk tittar snett på en...det är grejer det!

2008-01-28 @ 16:04:47
URL: http://cloudberryjam.blogspot.com
Postat av: Ingela

Kung Carl den förste Philip eller kung Carl Philip den förste. Hmm, det är en tuff en. Som tur är spelar inte svaret så stor roll.

SNÖÖÖÖÖÖÖ! JAG VILL OCKSÅ HA! Här i Falun har det varit plusgrader i flera veckor. Inga skridskor, inga skidor, ingenting alls i år. Det suger!

2008-01-28 @ 19:29:44
Postat av: Jero

Pelin: Hehe, tänkte lägga upp ett par här också men var ju så mörkt när jag slutade jobba. Får se om det blir bra bilder i Hemavan. =)

Gustav: Förstår det. Det blir nice som fan hoppas jag, brukar faktiskt vara sjukt kul att supa med hockeylaget nu när man börjat känna dem mer och mer. Men du, du är ju i GBG. Bara gå in på närmaste GAIS-bar, där ser ju alla ut så. Flottiga fiskare som stinker torsk och sik. ;)

Ingela: Om det spelar stor roll eller inte är inte viktigt. Det viktiga är att man faktiskt borde kunna diskutera det här i timtal. ;) Hmm, idag regnade det men jag hoppas det blir kallt igen för om det är plusgrader en vecka igen så kommer det bli ÄNNU blötare än förra gången. Då hade vi en dec snö, nu har vi minst 3-4 iaf. Kommer inte kunna gå ut på en månad. =P

2008-01-29 @ 00:41:58
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback