En känsla av smör

Veckan som är nu då? Tja, vad ska man säga.Jobbar förmiddag och det är väl lika jobbigt som vanligt. Jobbade dessutom 11 timmar i söndags så. Det var mycket jobbigare än vanligt, att börja med skiftet man brukar sluta med. Istället för ledigveckan som man brukar vara inställd på efteråt så var det en ny dag med samma gamla sak. Same old, same old har verkligen en helt innebörd nu för tiden för det är verkligen exakt, på pricken likadant arbete som första dagen jag var där. Kewl? Nopp.

Att gymma själv är verkligen något av det tråkigaste som finns i hela världen. Inte lika tråkigt som att jobba, men nästan. Fan, hela mitt liv cirkulerar verkligen runt min avsky för jobbet nu. På jobbet, på fritiden, på fester, i omklädningsrum. Allt jag gör är att klaga på jobbet tammefan. Mitt mål i livet har därför nu blivit att köpa en bärbar dator (beställt), en stationär (fetingvariant), en tv (liten, billig skittv på blocket) och sen spara resten av lönen/så mycket bidrag jag kan så jag slipper jobba nästa sommar. Det skulle vara så jääävla skönt att göra vad man ville i 10 veckor. Ta promenader, kanske gymma lite, spela fotboll, dricka öl, åka mc och spela datorspel en hel sommar. Som när man var 14 liksom. Får ju 2000 mindre i hyra i år, sparar jag 1500 av dem så har jag ju 15 000 när sommaren börjar. Det borde jag klara 10 veckor på tycker jag.

Handlade igår. Shoppinglistan blev som följer
* 3 PowerKing (för att komma upp på morgonen de tre skift jag ha kvar)
* 2 paket riskakor
* 4 fyra Loka, 2 citron och 2 päron
* 6 Bananer
* 1 liter fil
* Må Gott-müsli typ
Blev chockad själv faktiskt. Så nyttigt har jag aldrig handlat förut och det kändes bra. Om man skulle mäta min vikt med två värdesiffror nu så har jag gått från 0,11 till 0,10 ton. Det är nice. Ska nog pallra mig och simma snart. Måste bara fundera ut vad jag ska äta. Ska hem till Avesta på torsdag så orkar inte köpa mer mat än det lilla jag har nu.

Just ja, inflyttning i hela april och Micke och Martin kommer upp helgen 23e-25e! Det är nice som fan. Då blir det inflyttningsfest 2 dagar i sträck om jag får välja. ;)

Kommentarer
Postat av: Pelin

Inga dumla snacks på listan? Jag är impad...:) Och blev sugen på dumle snacks...mmm....

Postat av: Jero

Hehe, nää, inte den här gången. =P Fast dumlesnacks är aldrig goda i en hel påse. Det blir för mycket. De är godast när de kommer i ett fåtal, som i din påse. ;)

2008-03-19 @ 05:22:30
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback