Födelsedag

Då var det alltså dags igen, världens kanske mest prestigefyllda tävling. Vem-kan-gratta-den-andra-flest-gånger-på-olika-sätt. En tävling jag och Ingela haft sedan urminnes tider, och som jag vunnit varje år. Mest för att jag fyller 3 dagar före Ingela så jag har alltid kunnat ta hennes grattisar och bara lägga till en. I år har jag räknat till 27 olika sorters grattis och då har jag tydligen missat ett par, men jag har några idéer jag också.

Annars så har jag gett blod idag och sen jobbat. Inget mer, inget mindre typ.

Mer prat om min vikt, jag gillar det som händer nu:
Kollade mina vikt- och BMI-kurvor och liknande på viktklubb.se. I början var det tråkigt, bara en prick på varje och ett lååångt streck som sa "målkurva". Det kändes tungt och nästan omöjligt, men efter en vecka så fick jag en ny prick, ett steg lägre. Likaså nästa vecka, min kurva följde målkurvan. Sedan hoppade den till och med ner under målkurvan, höll sig ett tag och sen nu senaste två veckorna har jag tappat 4 kilo så nu är jag under kurvan igen. Får till och med varningar när jag loggar in för att jag inte ska tappa vikt för fort, det är ohälsosamt det också. Sjukt kul nu när mer än en tredjedel av min målperiod gått. 25 kilo på 26 veckor. Just nu, 10 kilo på 9 veckor. Det är sådant som gör mig glad just nu, det och att mina tidigare tighta jeans nu faktiskt börjar hänga i midjan. Funderar på att åka och in kanske rent av köpa nya, men det får bli efter nästa lön på förmiddagsveckan. Morot till mig själv också: Om jag klarar 25 kilo till midsommar så blir det minsann en ny tatuering. Måste bara hitta någon som kan göra en som jag vill ha. Det vore nice.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Du får fane mig bara en grattis för att du är så dryg om Jyskreklamen. Du vet att jag hatar den, varför får jag inte hata den? Ifrågasätter vi Mickes hat mot dvärgar i filmer? nää, just det, vi låter honom bara has.

Ähh...du är ju mitt favo-skäggo...grattis på dig igen då...din smala jävel.

Postat av: Ingela

Hmpf, än är det inte över!

Du ser ut att hålla motivationen uppe. Bra! Och mycket viktigt! Fortsätt så! :D

2008-03-11 @ 10:26:29
Postat av: Pelin

Snart blir är ju bara en lite räka!! Vad du ligger i, jag hejar på dig:)

2008-03-11 @ 10:52:22
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Sara Liten

Fy fan vad du är BRA!

2008-03-11 @ 14:01:10
Postat av: lottis

creepy fyller dagen efter varandra och jag gav oxå blod den 11:E hehe. vad duktig du är som går ner :) önska jag kunde va lika duktig på att träna nu :P kram

2008-03-12 @ 20:24:25
Postat av: Jero

Gustav: Nä, men det är ju lite mer befogat. Dom är ju aekliga. ;) Och så vet du ju att en av mina största hobbys är att retas med dig för att du är så lättprovocerad så. =P Och tack igen! :D

Ingela: Nä, än är det inte över, men om några timmar så. ;)

Pelin: Tackar tackar! :D

Sara Liten: Ja men eller hur! :D Jag trodde inte själv att det skulle gå faktiskt, men det var fan inte så klurigt. ;)

Lottis: Hmm... Det är lite wierd. =P Äh, det är bara att äta lite nyttigare och träna lite mer. Jag började ju med att gå 20 minuter varannan dag, sen varje dag, sen 30 min som blev 60 min och då kunde jag ju lika gärna köra spinning eller simning för det tog ju lika lång tid. =P

2008-03-13 @ 09:29:35
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback