Double impact

"Amerikansk action från 1991. Jean-Claude van Damme spelar dubbla roller som Alex och Chad, två tvillingbröder som skiljs åt vid födseln då deras föräldrar dör. Chad växer upp hos släktingar i Paris, medan hans bror Alex hamnar i Hong Kong, där han lever på att stjäla. En dag ser Chad en bild av Alex och beger sig till Hong kong för att leta upp honom. De två bröderna återförenas och Chad övertygar Alex att hans fiende i Hong Kong också är den man som ligger bakom föräldrarnas död. Bröderna bestämmer sig för att hämnas och ta tillbaka sin stulna familjeförmögenhet. I rollerna: Jean-Claude Van Damme, Geoffrey Lewis, Alan Scarfe, Alicia Stevenson, Andy Armstrong, Bolo Yeung. Regi: Sheldon Lettich."


"Hmm", tänkte någon. "Hur kan vi göra en film som är bättre än någon annan film varit i hela världshistorien? Hmm... Vi har ju Jean-Claude van Damme, den enda skådespelaren slash balettdansören med hela fyra stycken tilltalsnamn... Sen har vi Sheldon Lettich (mannen bakom storfilmer som Lionheart och manusförfattare till Rambo III, reds anm.) som regisör... Jag ringer Sheldon. Hej Sheldon, jag har ett problem. Jag vill att du skriver världens bästa film, du bara budget till explosioner, dålig kampsport och Jean-Claude van Damme, den enda skådespelaren slash balettdansören med hela fyra stycken tilltalsnamn, och jag vill att det blir storslaget, hur tänkte du lösa det här? Mhm... Aha... Va?! Du menar inte...? Sheldon, du är ett geni! Givetvis ska vi göra  en familjehämdactionfilm som utspelar sig i asien och handlar om två tvillingbröder! Det har aldrig gjorts förut! Men vem ska vi hitta som är lika bra och snygg som Jean-Claude van Damme, den enda skådespelaren slash balettdansören med hela fyra stycken tilltalsnamn, så att det blir trovärdigt? VA?!? Du är galen! Galen och jag älskar det! SJÄLVKLART ska han spela bägge huvudrollerna! Då blir den ju dubbelt så bra som annars och alltså världens bästa film! TACK, Sheldon! TACK!"

Ja, jag SKA se den ikväll. Om inte franska Liljan blir bättre iofs. Då kan det vara läge för annat, men i övrigt så är det Double Impact som gäller! Double the fun, double the Jean-Claude van Damme, den enda skådespelaren slash balettdansören med hela fyra stycken tilltalsnamn! Det blir, som ni redan listat ut, ÅTTA (!!) tilltalsnamn! Sweet!

______________________________________________________

Spinning idag. Det gick bra, ingen spinebafobi (det är ett ord NU iaf!) alls och ett helt nytt ämne att irritera sig på. Män på spinning i lila/rosa/blommiga (kan ha varit fläckiga) cyckelbyxor! Visst, du vill vara så proffsig du kan och cyckelbyxor drar givetvis ner luftmotståndet så att du kan cyckla jättemycket fortare och alltså bli bättre och bättre. UTOMHUS! Inne så är du bara en tönt i för tighta byxor från 80-talet. INTE cool.

Kommentarer
Postat av: Pelin

Vi ser ju då på swat, den beskrivs som Thriller. Jo jag tackar, mer ospännande film får man leta efter. Borde kanske ha släpat med mig M på Iron Man ist:P

Postat av: Ch

Pelin: Hehe, ja. Det tror jag hade varit ett mycket klokt beslut. Iron Man rules! ;)

2008-05-12 @ 19:17:32
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback