Fobier

Tränade bodypump idag. Det var skönt, men mina biceps är typ döda nu. Vill inte ens tänka på imorgon. Borde sova nu men jag flexar ju nu för tiden så det är inte så farligt. Har druckit 6 koppar kaffe idag. Idag är torsdag, ärtsoppsdag på Ferruform. Kan säga att det inte var det bästa när man måste spänna magjäveln i varenda övning på bodypumpen.

_________________________________________________________

Fobi - Rädsla för

Aerofobi - luft- eller vinddrag
Algofobi - smärta
Autofobi - ensamhet
Bibliofobi - böcker
Coulrofobi - clowner
Cyprianofobi - prostituerade
Ergasiofobi - arbete
Erotofobi - fysisk kärlek
Fobofobi - fobier
Hedonofobi - nöje
Koprofobi - avföring
Linonofobi - snören
Mysofobi - smuts
Osfresiofobi - kroppslukt
Papafobi - påvar
Phallofobi - penisar
Scholionofobi - skolor
Spermofobi - spermier

Men vad heter rädslan för att bajsa ner sig under ett spinningpass? Något jag länge funderat på och som blev aktuellt även idag, fast jag inte körde spinning... Något att fundera på.

Kommentarer
Postat av: Ingela

HAhahahahhaha, jag döööör!

Jag ska äta ärtsoppa idag, min egengjorda. Den är bara sååå god! MUMS!

2008-05-09 @ 09:14:09
Postat av: Ch

Ingela: Visst är listan bra? Speciellt rädslan för påvar tycker jag är bra att veta vad den heter. Ett riktigt användbart ord. ;)

Postat av: Ingela

Själv är jag rädd för fobier, hur nu det yttar sig..

2008-05-09 @ 16:43:32
Postat av: CH

Ingela: Jag vet inte. Antingen kan man vara rädd för folk med fobier är så är det som någon slags hypokondri, att man tror att man är rädd för höjder för att man är rädd för att bli rädd för dom. =P

2008-05-09 @ 21:04:28
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback