En doft av gammal garderob

I helgen var det RIFF-fest och det blev sjukt bra respons på det. Folk jag inte ens kommer ihåg var där har kommit fram och tackat för att vi är så jävla awesome typ. Det bästa var att nästan ingen ville gå till kåren heller så vi satt kvar tills Julle öppnade och vi blev utkastade. Najs.

Som alla vet så har jag en ganska ansenlig samling t-tröjor till mitt förfogande, under Nolle-P var jag tydligen bara ihågkommen om folk nämnde mig som "men du vet han snubben med alla T-Shirts", men sista halvåret har jag begränsat mig till 3-4 stycken. Det är väl inte ens 10% av den totala volymen, så därför jag har bestämt mig för att ge mina försummade tröjor en nystart. Det började igår med min Polk High football-tröja och den har jag nog inte användt mer än 2-3 gånger på ungefär fem-sex år tror jag. Så den har legat i en garderob i Fors, innan den flyttades till en garderob i Krylbo, sedan hamnade den i en garderob på Proffessors, sen efter en sejour i en plastsäck en garderob på Vänorts, sen plastsäck igen innan den hamnade i en annan garderob på Vänorts innan den fraktades hit och hamnade nästan underst i högen här. Inte för att den inte är snygg, utan för att den tidigare varit för liten för mig (var asskönt när den satt som om jag köpt den igår!).
   Och det kändes. Hela dagen gick jag runt och luktade gamla kläder, och jag gillade faktiskt den doften. Inte sådär sunkigt som på Myrornas utan mer... Gammalt, beprövat och hemkärt. Som när man kommer in i ett gammalt hus man var mycket i som barn fast som stått tomt under en lång tid. Doften av ens tidigare liv ligger kvar och har blivit inkapslad och mognat i samma takt som en själv men den har tagit en annan, mer dammig riktning så att säga.

Idag blir det pirattema, och inte internetpirat då, utan riktig pirat. Den tröjan är väl bara 2-2½ år gammal men har ändå glidit ner till botten av högen och hamnat i glömska. Men nu ska den återuppstå igen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Överlevnadstips för morgontrötta:



Om man fyller kaffekokaren kvällen innan så behöver man bara trycka på en knapp (ännu bättre är att ha en timer som slår till ström vid utsatt tid) för att få en kopp kaffe. Mackor för värmning kan även dessa med fördel iordningställas kvällen före om man lindar in dem i plastfolie. Sparar säkert 5 minuter, vilket kan kännas som en evighet på morgonen.

Ett annat bra tips från husmor/husg33k Ch:
Kylskåpet kan användas som white board!

Kommentarer
Postat av: C.

Jag ska berätta om denna blog då folk kallar mig för tant för att jag alltid gör iordning kaffet innan jag går och lägger mig :P Jag gör i alla fall inte maten, men det kanske jag borde börja med hrm... Flingor i skålen typ... Fast jag tror katterna skulle antingen äta upp allt eller leka med det :P Jag är bara glad över att jag inte är värsta husgeeken längre, du vann :P

Postat av: Ch

C.: Det är mest för att jag är så sjukt morgontrött oftast. När jag jobbade på ferruform och hade förmiddag så gjorde jag alltid en lunchlåda och en frukostlåda dagen innan eftersom vi alltid var tvugna att sitta i fikarummet mellan 06.00 och 06.15. =P Men flingor i skålen är lite väl att ta i tror jag. SÅ trött är inte ens jag.

2008-11-18 @ 10:12:45
URL: http://jero.blogg.se/
Postat av: Ingela

Men går det bort från kylskåpet då?

2008-11-26 @ 18:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback