Ho, ho, fucking ho!

Dagens budskap kommer från en fin liten skylt:


Vissa borde verkligen ta åt sig och göra sig lite mer jävla älskvärda, för det är inte lätt alla gånger. Ord << Handling är ju också något man kan tillägga.

Idag hade jag och Mart ett litet äventyr när vi skulle till karosseriet för att hämta Optimus. Istället för att gå den långa, tråkiga vägen runt sjön så pallrade vi oss rakt över isen. Det var inte så spännande iofs, mer skönt att ha lite hård sjö under sig igen, trots skridsko eller pimplingsbrist, men vägen mellan sjön och vägen (tihi) var inte lika lätt. Efter sjön var det ännu värre. Meterdjup snö och gammal rutten vass och trädgrejnar och snårigt och släntar och så ett halvt stängsel med en trasig dörr... Oj oj oj, det var tråkigt nog det roligaste hittills på veckan. Men var iaf nice att få hem lillbubben, som nu dessutom går BÄTTRE än när vi fick honom eftersom tomgången också är fixad. Life is beutiful på bilfronten.

Idag har jag varit i stort sett ledig, det betyder sovmorgon, jobba med en kurs medans Mike är borta, jobba med dödskursen när han kommer hem och sen komma på att jag glömt bort min tredje kurs helt och hållet. Får ta tag i den imorrn då jag också är "ledig". Sen ska det fikas, oj vad det ska fikas, med Theres som jag inte träffat på år och dar typ. Eller ja, jag har väl knappt kännt henne i år och dar, men det var ungefär så länge sedan vi gjorde något, så det blir bra det också hoppas jag. Så körde vi igenom de sista jullåtarna på snaps idag också, innan gemensamma repet på tisdag.
   För er som inte vet, kommer inte ihåg om jag skrivit det, så är jag ju med i skolans bästa manskör nu, Snapsakademien, och vi ska ha en gemensam julkonsert med det två andra körerna på skolan, Aurora och Norrklang. Första gången iaf jag är med och sjunger altar och sopraner eller vad de ljusaste pojk och flickstämmorna nu heter egentligen. Ska bli riktigt kul iaf. Plus att det är lite manlighetspoäng att petas ner i mörkaste basen också, eftersom det bara finns en nu när vi inte bara är killar längre. Men vi har tenorerna och där är jag iaf inte. =P Så torsdagen den 12e december klockan... 19.30 kanske? Så ska det sjungas som Satan. Hoppas ni söderifrån bokar flyg upp så ni får vara där, för det kommer slå Tommy Körberg i Globen vill jag lova. Det lär ju gå flyg efter 21.00 hem så ni behöver inte ens missa en hel dag. =P

Gårdagens och dagens tröja spinner vidare på tema sex och snusk, och jag vet inte om det är M som dragit ner mig i fördärvet, även om hon ibland pratar när hon borde vara tyst, eller om det bara är slumpen men på de två senaste har det blivit lite mer av ett focuserat tema.

Gårdagens är lätt att feltolka, men det är ju alltså inte JAG som ska ge. Jag har ett jobb, för att vara så här cool och hård är ju ingenting som bara händer.



Dagens hade jag på mig mest för att jag tänkte plöja igenom allihopa och idag var ju ändå bara en sitta-hemma-och-sunka-dag. Annica sa igår att "Men har du sådana där tröjor får du ju förvänta dig att folk stirrar när de läser!". Den här är väl mer att de stirrar för att de tycker att man är en idiot. Men jag tyckte den var hysteriskt rolig när jag köpte den, och lite rolig är den fortfarande.


Har ju en till på samma tema men spar den nog till 1a december, då skulle man tydligen ha grönt på sig för att stöjda miljön, hur fan nu det ska hjälpa.

Paradox-listan blir nog mer en helggrej tror jag. Det finns för få för att jag ska kunna slänga iväg alla på en gång och inte suga på karamellerna som de ändå är så länge som de förtjänar. Mmm... G33k...

Kommentarer
Postat av: Theres

självklart får du dela sovsäck ;P

Kul att se dig idag, mycket gott fika och kul att snacka av sig lite, det var ju jätte länge sen sist, men år och dar vet ja väl inte :)

Hoppas vi syns snart igen...

Kramiz

2008-11-27 @ 17:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback