Två på en dag!

Tänkte att det såg ju lite roligare ut med lite bilder här så kör in lite fler sådana.

Lite svårt att se kanske men till vänster har vi en väldigt grov översiktsritning av en barnvagnsvaggar, och till höger har vi en drake som tänder eld på en snögubbe. När man är trött bli länkarmars rörelsecirklar och fastspänningsanordningar lätt annat i ens eget huvud iaf.



För att fortsätta på spåret med t-tröjor såkan jag ju lägga in både gårdagens och dagens tröjor här. Den första är en  Married... With children-referens eftersom Al Bundy hade, som alla vet, nummer 33 i Polk High. Den undre är mest bara piratig.






Nu borde jag nog göra en enkät med 20 frågor åt Sony Ericsson, men vi får se. Kanske blir en evighetslång power nap istället.

Två bra citat från mms-kursen:

"Ung är yngre än äldre gammal" - Klockren analys om relationer mellan olika steg i Likert-skalan.

"Man måste ju trivas i sitt eget huvud" - Om varför 'Är du en förnuftig person?' är en dålig enkätfråga. Jag gissade på att för att oförnuftiga personer förmodligen kommer svara fel på den, för de har ju inget förnuft! Så svarar man nej så måste man ju ändå ha förnuft nog att inse att man saknar förnuft så det blir lite paradox över det.

Jag tror jag skulle vilja bli expert på paradoxer. Det är lite roligt, så jag kommer nog försöka lägga ut lite olika sådana här i framtiden. Så jag har något att göra på dagarna när jag inte studerar liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback