Domedagen

Igår var ändå en bra dag. Först fick jag och Micke hem våra nya hood-tröjor. SYL har inte ens kommit in i lager i Sydafrika, enda andra shoppen jag hittade den i nu när rockzone har tagit den ur lager, men jag fick iaf min Cannibal Corpse-tröja. Shit vad skön den är. På ryggen är en bild från albumet Butchered at Birth, en skiva som innehåller orginalet till följande låt, den hysteriskt roliga parodin är gjord av Chasers War on Everything:



Snart kan också världen ta slut. Idag är de igång den nya superpartikelacceleratorn på andra sidan Atlanten. För er som inte vet vad det är kan jag säga att de ska försöka återskapa Big Bang, fast i minitayr, och hitta Higgsbosonen. Det är en partikel som ingen sett men som man antagit funnits i några år, för den måste finnas. Det är den som ultimat gör att saker har massa och om den nu INTE finns, ja då är vetenskapsmännen tillbaka där de var för 44 år sedan typ, och mycket som forskats sedan dess måste kastas bort och så får vi börja om.

Åh, den dåliga saken är ju också att LHC (som maskinen heter), när den väl börjar krocka partiklar, råkar skapa ett svart hål som växer och sen suger i sig hela jorden så att all mänsklighet (och allt annat  dör), men forskarna ser chansen som relativt liten och därför inte något man behöver tänka på. Tack grabbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback