Tecknare

En av mina absoluta favorittecknare Johan Wanloo (rekomenderar hans blogg starkt) har visat sig vara en av mina absoluta favorittecknare längre än jag visste. Tydligen är det han som ritade Farbror Einar i bland Glöd, tidningen alla får på högstadiet och som bara var värd att läsa på grund av just Farbror Einar. Serien tog slut 2001 trodde jag, MEN nu upptäckte jag att den började om 2004 igen. Life is sweet. Så nu har jag suttit och läst ikapp några gamla klassiker, och ett par nya, här. Jag rekomenderar även att man börjar längst ner och tar dem i kronologisk ordning, för shit, den är nice som fan. Innan den dog ut så var den med i Glöd väldigt länge, från början tror jag till och med, så därför var många väldigt ledsen när den slutades tekna, men om ni inte visste vem Farbror Einar var innan så kan ni inte haft någon bra uppväxt så jag tycker mer synd om er då.

Smakprov, en sådan här granne har jag haft i Krylbo, men han var bara 45 eller nåt:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback