Bra hårdag

Nu har jag äntligen, efter 24 upptäckt ett sätt att få mitt hår helt ok när det är på medeldistans. Så om jag vill vara snygg(are) på lördagen så kan jag ju göra såhär:
Steg 1: Torsdag, ha i Dax Vax som om det vankades utekväll. Det kommer bli skit, men /ignore på det. Sov.
Steg 2: Gör inte ett skit på hela fredagen med det. Ha mössa ett par gånger, det kan aldrig skada.
Steg 3: Lördag, försök tvätta ur det sista av Dax Vaxet med rikliga mängder shampo. Det kommer givetvis inte funka (det är ju ändå daxvax), men det kommer lämna precis lagom mängd för att håret ska få en naturlig och ändå snygg look. Magiskt!

Bildbevis på det (är så sjukt nöjd eftersom det händer typ 2-3 gånger om året att jag gillar mitt hår. Är uppe i två i år redan så kan bli tungt framöver):



Well herro?!



Jag förstår dig. Lita på mig...

Ja, roligare än så blir det inte nu. Kan bara avsluta med två bilder, den ena är på snön som nu faktiskt når min fönsterkarm. Den andra är ett intelligenstest från Posten. Uppgiften var att markera storleken på det "tumavtryck" som matchade ens eget bäst. Killen hade så smutsiga fingrar att man ser hans egentligen tumavtryck, och det är ungefär en cm vitt runt det. Så kanske en eller två storlekar mindre än den han markerade hade varit att föredra.





Oh, just ja! RIFF-fest i helgen också. Sjuklig dundersuccé måste jag säga! Helt enormt kul och mycket bra folk. Mer än en tjej den här gången också så Emma (typ 90% säker på att hon heter det nu) behövde inte känna sig så ensam heller. Fantastiskt! Bilder därifrån på facebook såklart!

Kommentarer
Postat av: Pelin

Du håller ju på att magra bort min käre vän!

Postat av: Emma

haha. Jag håller med elin! Du såg jättesmal ut på bilderna.

2009-02-24 @ 05:49:52
URL: http://saladgoesfat.bilddagboken.se
Postat av: Ch

Pelin och Emma: Tja, vad kan man säga? Ni drog er båda ur i precis fel ögonblick. Hade ni väntat lite längre hade ni båda haft chansen på den snyggaste killen i stan, så är det bara. ;)

2009-02-24 @ 09:04:13
URL: http://jero.blogg.se/
Postat av: Pelin

Förutom gudomlig skönhet verkar ödmjukhet vara ännu en dygd du har!!:P

2009-02-24 @ 15:03:25
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Ch

Pelin: Jag behöver inte vara ödmjuk längre, jag ser ju ut sådär. ;) =P

2009-02-24 @ 16:49:54
URL: http://jero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback