Pankakskungen

Årets kanske roligaste artikel hittills måste vara den här om en kille som blev stannad för att han körde full, men när polisen kom fram så stod han bredvid bilen, skyllde på en 120 cm lång kille som hette Mållgan och som just sprungit från platsen. Vad säger svenska rättsväsendet om det? "Tja, vi kan ju inte bevisa att han har fel". Eftersom han dömdes som oskyldig så tänkte han spä på med att begära 100 000 i skadestånd eftersom hans körkort blev tillfälligt indraget och han är lastbilschaufför till yrket. Han lär väl få igenom det också. Hans kommentar var " Jag jobbar med att köra grus och har förlorat stor arbetsinkomst. Jag är oskyldig och utmålad som rattfyllo". Idiot skulle jag väl utmåla honom som mer. Men men, det funkade ju för honom. Han slapp fängelse.

I torsdags var det pankaksdags här i hemmet. Tänkte visa alla tröga norrlänningar vad en äkta plätt är faktiskt.

All set to go. Två stekpannor som heter pankakslagg och plättlagg (något jag ibland känner mig sjukligt ensam om att äga, det är då det stora vemodet rullar in. Kanske). I pankakslaggen så finns även en pankaksvändare. Magiskt, isn't it?

Fluffigt ballongvispad smet!

Mr Multitask. Japp, så kan man kalla mig. Se så sjukligt fin färg pankakorna har. Plättarna är inte vända än, men de blev ganska fina de också. Det tråkiga med dem var det här: När man gör pankakor så blir ju alltid första lite extra slemmig och något sämre. Med plättar får man sju sådana. Men de följande 7 blev riktigt bra.


Den stora klumpen av vitmateria är egentligen vaniljgrädde i min gigantiskt ljusa blixt. Det är lite irriterande med min kamera. Den har två lägen, suddig eller alldeles för ljus. Mmm... >_< Men ja, jag kan säga att plättarna var så goda som de ser ut. Kalla mig Pankakskungen.

Avslutligen en bild på matstatmonstret! Han är arg och han verkar vilja äta upp min kära Casio CFX 9850GBPlus! >_<


Kommentarer
Postat av: E

Ja, för har man en annan åsikt än du så måste man ju vara trög... eh...

Postat av: Miss C.

Nästan så att jag bara måste länka till detta inlägg för att kuna fortsätta säga ugnspannkaka, pannkakor och plättar ^^

2009-02-07 @ 15:47:24
URL: http://letters4you.wordpress.com
Postat av: Ch

E: Lite så ser jag det också. Skönt att vi kan vara överrens om någonting. ;)



Miss C: Det är ju det det heter. Har det hetat så i Hans Majestät Konungens tjänst i 120 år och så länge IKEA säljer pannkakslagg så är det så det så det ÄR. It's final!

2009-02-07 @ 22:15:36
URL: http://jero.blogg.se/
Postat av: Pelin

Jag ska inte ens börja pannkakor/plättar diskussionen:P Men sjuuuuukt gott såg det ut!!

2009-02-08 @ 21:06:52
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Ch

Pelin: Jag är gaaanska bra på dem. ;)

2009-02-08 @ 21:51:22
URL: http://jero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback