Vinterland

Nu har det alltså snöat konstant i 5 dagar. Nästan iaf. Bilderna härifrån är tagna från den timmen igår det var lite fint väder, men sen började det snöa igen. Blåst har det gjort också. Det är, som den gamla gubben med rullator berättade för mig på väg till skolan, äntligen en riktig vinter där hjulen gnisslar och skorna knarrar. Jobbigt tycker ni? Ingalunda säger jag. Visst, under själva snöfallet kanske, men om man kikar på konsekvenserna?

Snönivå utanför mitt fönster? Ungefär upp till mitt fönster skulle jag säga.

Liten snöhög utanför våran dörr dessutom.

Winter Wonderland. Det här väglaget kräver vanligtvis 13 galna finländare och ett nytt Colin McRae Rally för att bli så här perfekt. Påminner mig om Middagsgränd 85-98 ungefär. Mmm... Även en ensam liten katt mitt i vägen. Tofsar på öronen hade han. Som en liten lokatt.

Största snöhögarna är alltså ungefär en våning hög. Får en att önska att man bodde på andra våningen bara så man kunde få ett hopp innan skolan varje dag.

Bilen måste skrapas varje gång den ska fram, även om det är två-tre gånger om dagen.

Lagom snövall även på parkeringen.
Nu är det inte ett moln på himmelen och -10. Det ska bli en fröjd att ta sig till Alfahuset faktiskt.

I lördags var det fest hos nya Mr Julius minsann. Kul var det också. Ja, tills vi blev utslängda av hans roomie eftersom någon tyckte det var en bra idé att ha en lite filmjölk på golvet i hallen. Gissa vad mer de tyckte var bra att på golvet i hallen? Min mössa. Mmm...

Började dock kvällen med lite grogg hemma. Gissa vem som är jag och vem som är Micke? Så nu är all min rom slut. Nästan. Min stråhrom som bara är för chokladbruk är kvar. Plus att jag har en flaska Prosit kvar också. Nice att fortfarande kunna fortsätta leva på spriten vi bar med oss i våra tunga ryggsäckar från Tyskland hela vägen hem faktiskt. Det känns som en evighet sedan när man tittar ut. Men jag tar den här kylan över den omänskliga värmen i vårat rum i Bologna anyday.

Kommentarer
Postat av: Pelin

Du hann ju nästan fånga dagsljuset och allt;) Man blir som pulkasugen...

Postat av: Ch

Ch: Fotona är ju ändå tagna vid halv 4 så man ska inte hoppas för mycket. ;) Eeh, ja. Lite. Ska nog upp på ormberget med Cissi igen snart. Börjar bli läge. =P

2009-02-10 @ 22:03:16
URL: http://jero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback