Graviditet på höga höjder

Idag har jag, Cissi och Erik varit på Ormberget. Inte det största berget, men för mig som är totaln00b på snowboard så räckte det faktiskt. Malou hade ett par skor över, storlek 43 så typ ett nummer för små men funkade iaf, så jag fick dem av henne. Sjukt nice! Hon kommer få en öl i framtiden, det kan jag lova. Sen fick jag låna Cissis bräda och det var inte skitlätt. En alles för kort och för mjuk tjejbräda som jag dessutom inte visste riktigt vilket håll jag ville åka på. Först provade jag goofy eftersom det var det som funkade bäst sist, men det gick ju inte alls. Då böt jag och körde regular ett tag men det var ännu äckligare så goofy it is.
   För er popkulturanalfabeter som aldrig åkt skateboard eller snowboard så är alltså goofy en som åker åt höger. Först fick jag veta att man ska åka åt det hållet man har hockeyklubban åt, sen att man skulle ha sitt starka ben bakåt. Nå, min dominanta sida är ju egentligen höger så egentligen ska jag ha en vänstervinklad hockeyklubba, men eftersom jag tog brorsans när jag var liten så betyder det, givet dessa två råd, att jag ska åka med samma ben frammåt som bakåt. Det går ju faktiskt inte. Men till slut tog invanda mönster alltså över och över 17 års vridning av kroppen åt ett håll vann över medfödda instinkter
   Efter att ha glidit ner som ett löv ett par gånger (fram och tillbaka utan att vända ryggen åt backen) så stängde de backen. Eller ja, då hade vi varit där i över en timme iaf. Trots nersläckning och brist på lift så gav vi inte upp! Jag körde i nedersta delen på backen och efter ett tag så kunde jag faktiskt svänga åt båda hållen! Det var nice. Hoppas jag minns hur man gör till nästa gång. När vi tröttnade på våra medhavda leksaker så blev det pulkadags. Omg säger jag bara. Även om det var snorigt jobbigt att gå upp för hela jävla backen några gånger så var det värt det helt klart, för fy satan vad kul det var. Jag hade med mig en pulka och Cissi och Erik satt på sina brädor. Fort gick det iaf.

Dagens bästa-lista, på tredje plats:
Cissi började hänga på mig när vi gick upp fjärde gången.
Jag: "GAH! Det är inte ofta jag kallar dig för tjock, men för i Satan kvinna!"
Cissi: "Meh!"
J: "Jo, men det är nog bara för att vi är på så hög höjd över havet, du vet hur det blir."
C: "Ja just ja, det är ju högre graviditet här".
Eeeh, ja. Så är det alltså.

På andra plats:
Att bo med två andra nötter. Annars hade man inte fått höra saker skrikas i ångest från köket. Jag stekte på en burgare när jag kom hem precis när Martin stod och diskade. Efter 20 min typ så hör man ett avgrundsvrål av uppriktig ångest från köket. "FAAAAAN dig Christian! Det här äpplet hade varit så jävla mycket godare om inte du stekt din hamburgare nyss!". Tihi!

På första plats och överlägsen vinnare:
Varm oboy med stark, stark stråhrom i. Mmm... Hade bara en pytteskvätt rom i, men det smakade som flytande arracksboll. Jag brukar inte gillar dem så jävla mycket, men nu... Det var riktigt jävla gott.

Nu ska jag lägga mig och läsa Liftarens Guide till Galaxen för typ fjärde gången tror jag. Var några år sedan sist så det är nog dags igen. Tänkte ta den på engelska först men orkar inte vänta tills jag orkar ta mig till biblioteket. This needs to be done now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback