Omnia faeces

Idag har varit en rätt produktiv dag faktiskt. Matematisk statistik på förmidagen och nu börjar det bli som jag minns den. Varannat tal är så pissenkelt att det inte ens är värt att skriva ner medans varannat är så omöjligt svårt att det inte finns en sportmössa att man klarar det. Mysigt. Sen blev det lite mätningar på folks lillfinger i Centrum också. För labb 1 minsann. Efter det så var det inte något möte så det blev gymmet igen. Jag och Micke har varit där fyra dagar i rad nu och håller så våran "fyra gånger i veckan"-grej som vi tänkte köra.

Igår pratade vi om uttrycket "inte en sportmössa". Eller ja, det kom på tal, inte som att vi diskuterade det speciellt länge. Men ändå, är det bara jag som använder det uttrycket i hela världen? Jag tror inte det. Jag måste ju hört det någonstans. Men är det bara gamla gubbmasar som använder det, och var kommer det från egentligen? Ja, det är mystiskt, det är det.

I helgen är Micke och Martin borta heeela tiden på spexgrej så jag får försöka roa mig bäst jag kan. Ska göra det genom att försöka hitta en bok på akademiebokhandeln och sen äta middag på thaithai med Emma. Vem vet, efter snapssjungning så skulle vi eventuellt ut i stan till och med. Det är inte ofta det händer, men det blir nog roligt.

Ne, ska gå och vägra vara vuxen nu och läsa lite serier. Det är mer nice än folk ger det cred för.



Förrgårs tröja. Fick den av syster i julklapp och den stämmer väl säkert ofta, men är inte direkt någon man går runt i skolan med så tog den när jag ändå hade en slappdag hemma. Sjukt nice med hellediga dagar.



Clintan var det för hela slanten igår. Från filmen the Outlaw Jose Wales. Har inte sett den, men har tagit hem den så ska nog göra det imorrn. Den är snygg. Också en julklapp från syrran. Den blir det nog till utgången imorrn om det inte blir skjorta och väst. Det beror ju som på vilka signaler man vill sända ut så att säga.


Dagens är en gammal goding som jag inte ens vet varför jag gillar, men det gör jag. Den är käck på något retroaktigt vis.

Här är min nya "bastubag", som jag kallar den. En gammal medicinväska som Hasse Häger tröck ner i min hockeytrunk för ett tag sedan. Hittade den när jag letade handduk och insåg att den rymmer en vanlig handduk, min bastuhandduk och minst två öl. Får lätt ner underkläder och badbyxor också om det skulle behövas. Nice!


Till sist en fördjävla god macka. Vi gjorde fyllda kycklingfiléer till middag en dag och jag åt aldrig min lunchlåda dagen efter. Efter gymmet så orkade jag inte göra pasta utan rostade istället två brödskivor och la emellan en filé fylld med fetaost och pesto samt täckt av en gräddsås med vitlök och parmesan, plus lite kryddor. Helt insane gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback