Skarpa verktyg i redskapsboden.

Blev väckt sjukt tidigt imorse så idag har jag fått saker gjorda. Först åkte jag till Elgiganten och lämnade in min telefon. Förhoppningsvis kan de laga den. Det vore nice att ha en som inte låser sig hela tiden, slutar spela upp musik och tappar kontakten med minneskortet konstant. Efter det så packade jag upp min väska, satt i mitt nya tangentbord som fungerar som en dröm och hämtade min frack som äntligen är här. Ni som vill se den får masa er till någonstans i skolan (vet inte var än) 11.00 eller 13.00, då är det nämligen framträdande. Sedan så har vi en storsjungning på kvällen också. Får se om den hinns med, men jag hoppas det nu när jag är skitsnygg. Gymmet har också fått ett besök, såg Tok-Janne i hans berömda linne/shorts-mundering och jag kan säga att mina ögon började regna ganska hårt. Arg verkade han också, så jag hoppas han inte rättade våran rapport idag.

Bra citat från hushållet:

Jag och Micke satt och kolla på en Inter-match igår via streaming. Vi tänkte se om Zlatan verkligen var så bra som aftonbladet vill få det att låta. Inte riktigt, men han var ju inte skitkass heller. Fast han missade mer än han satte. Nåväl, vi såg en kille med namnet Samuel på ryggen, något vi tyckte var lite fult. Vet att det inte är hans förnamn (det är Walter) men det var ändå lite roligt i övertrött tillstånd. Då kom Micke på att det vore ännu fulare om svenskar med klassiska dubbelnamn skulle ha sina förnamn på tröjan:
"typ Stig-Arne eller Bo Lindgren."
Jag tror vi får vänta länge innan Lindgren kommer med i almenackan, men det är kanske bara en känsla.

Idag så pratade Martin och Micke om något i köket när jag kom ut dit (jag lyssnar sällan), men det var tydligt att tandhygien stod på schemat:
Martin: "Jag tog bara den där vanliga tandkrämen. Men ni vet. Tandkrämen på Q. Den där vanliga?"
Jag: "Colgate?"
Martin: "Ja, den."

Ibland är det som Brad Sherwood så fint uttrycker det, "I feel like the meat in an incompetent sandwich".

Skyller diverse stav-, tempus- samt grammatiska fel på trötthet, utslitenhet samt det nya tangentbordet som måste köras in ordentligt nu. Mmm... Nya saker...
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Pelin

Garanterat skitsnygg! Lycka till imorrn!

Postat av: Ch

Pelin: Glömde skriva att det är på lördag alla sjungningar är. =P Men tror inte någon kan se dem ens om de vill eftersom det är i Aula Aurorum för några som har någon avslutningscermoni, jag vet inte. Jag är inte så mycket för det administrativa. =P

2009-01-15 @ 10:49:03
URL: http://jero.blogg.se/
Postat av: Micke

För övrigt har Lindgren namnsdag 10 februari. Iaf enligt almenackan på forskarvägen 172 ^_^

2009-01-16 @ 12:11:25
Postat av: Ch

Micke: Ja, asså i vanliga fall så är det ju så att det som är sant här är sant överallt, men just i det här fallet är jag sjukt tveksam. =P

2009-01-16 @ 13:28:57
URL: http://jero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback