Vårvindar friska

Mitt nya projekt är att lära mig hela Vårvindar Friska på gitarr. Hittade en sida på internet med musik att minnas som är full av gamla, gamla låtar. Inte bara massa Bellman och folkvisor, även sådana där visor som Eva spelade gitarr till när vi gick i trean, och vi tyckte de var töntiga redan då. Tre små gummor, vi kommer ifrån Riara, Bonden och kråkan... Hur många som helst. Så igår spelade jag mig igenom hela lekis och lågstadiet bara för att jag inte hade något annat för mig. Att det inte finns en punkvariant av Tipp Tapp, den där om tomtarna som trippar fram på tårna, fram på tårna, ni vet, är för mig ett mysterium. Den är ju som gjord för det.

Gårdagens tröja, Beards, the grow on you är rätt självförklarande tycker jag.




*EDIT* Just ja, höll på att glömma. Syrran har skickat massa dagsserier från engelska tidningar de senaste två åren. Nu har jag satt in en del (alla fick inte plats så en tjock bunt är kvar) i tre kollage som jag sedan satte upp i vårat tomma kök.


De tre tavlorna som blev.


Den tommaste väggen av dem alla, men att borra i betong är fan inte kul.


Väggen mot hallen. Något att läsa medans man väntar på att de andra ska bli klar vid klädhängaren innanför dörren.


Den jag tyckte var snyggast, passar bra med blomman under.

Kommentarer
Postat av: Pelin

Gardiner OCH levande blomma? Vem är gay i ert hushåll?;)

Postat av: Ch

Pelin: Men gissa en gång för satan. =P

2009-01-31 @ 02:18:20
URL: http://jero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback