(5) 33.03.3

Ja, sedan sist alltså? Den största förändringen är väl att jag är i Krylbo nu, men mer om det lite senare.

Tenta kom och gick, och förhoppningsvis klarade jag den också. Det är väl 55% chans iaf känns det som nu så liten favör till mig. Kul grej: Dagen innan vi åkte hem fick vi retur på en matlab-grej. Jävligt smidigt utskickat. Får väl maila och fråga vad han håller på med antar jag.

Så tentan skrevs på måndag, som sen avslutades med en episk grillfest. Vad vi inte visste var att det var gratis käk eftersom de som bodde i lägenheten skulle hem, så vi tog med egna grillspett, men ja. Det spelade mindre roll. Älgkött, oxe, fläsk, fiskpinnar, korvar, köttbullar, lövbitar, brödbitar... Allt grillades och allt var fantastiskt gott. Sen efter ett tag visade det sig att ena killen som bodde där hade några flaskor sprit som han inte kunde dricka av, motiveringen löd "nä, jag blir så jävla full då", så då var det bara att ta för sig där också. Det var bra tills min mage sa tack och god natt och sen åktes det hem.

Torsdag, jobbade på vårruset med ganska softa arbetsuppgifter, sen så blev det All Star och NHL-hockey mitt i natten. Också ett jävla fint arrangemang måste jag säga. Säga vad man vill om Furuhora, men scones, det kan han då baka.

Fredag och avslutningsfestivalen som inte blev någon festival. Istället så blev det regn och banden spelade inne på STUK. Jag vägrade STUK och efter att ha hämtat ett biljardbord (sjukt otympliga grejer), spelat lite med Gustav och sen åkt på en förfest med en lite mindre grill än planerat och en massa mer sing star än väntat, blev det därför Malmudden och ett födelsedagskalas. Känns som jag vann när jag hörde hur roligt Micke hade haft på kåren sen. Tjohoo för mig!

Lördagen var jag mest bara bakfull, Jack Daniels var mer kompis dagen innan, men sen fixade vi ordning för hemresan och packade och så på kvällen iaf. Gustav kom över och tog en sista match Killer på biljardbordet innan vi skiljdes för sommaren och sen så sovdes det i typ 2 timmar.

03.30 ringde klockan, 04.30 bar det av. Med en ganska exakt snittid på 10 mil i timmen lyckades vi ta oss till Gävlebro till klockan 1. Det bästa på resan var Radio Guld när vi passerade Sundsvall, ända ner till Hudiksvall. Bra radiostationer som Radio Guld fattas det fanemig i resten av landet. Fikade lite med Cissi, åkte hem, reparerade än en gång farsans nätverk, något man får ta och göra varenda gång man är hemma för att någon av deras "datakunniga" kompisar varit i farten och sen var det slapp-läge. Kollade massa Big Bang Theory och blev lite småkär i Sheldon. Tog en 3-4 avsnitt innan serien blev riktigt bra, men nu måste jag nog sträckkolla resten känns det som. Sjukt nördigt, sjukt roligt.

Idag vaknade jag, tog en lättare brunch, sprang en halvmil, körde lite roddmaskin, åt middag och nu sitter jag här. Det är ganska skönt att vara hemhemma ibland. Nu är det bara att vänta på att övrigt folk ska rinna in/bli lediga så jag får mig lite umgänge också.


Pac-Man-ugnsvante. Väldigt rätt och retro.


Har man en stekpanna med metallhandtag
så är Bananahandle the way to go för att
undvika brännskador!


Hittade ingen tredje grej på samma tema
så här kommer The Uncomb! En kam för dig
som vill ha den där lite okammade looken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback