Fishmaster

Detta har hänt idag:
Elin ringde när jag precis vaknat (igår var jag, Per, Anna, en annan Elin och en Lina på Kingen och hade jätteroligt så mådde ju som jag förtjänade förmodligen) och undrade om vi inte skulle fika på Stinsen eftersom hennes tåg skulle gå en timme från det att samtalet hölls. Nåväl, lät som en bra idé. Senare visade det sig att bussarna här gick så pass långsamt att den timmen hon skulle vara här blev en kvart. Men vi han ändå dit och ta en frukostmacka. Det var awesomly gott och dessutom billigt. Speciellt för mig som blev bjuden. Score!

Sen åkte jag och hämtade upp Per för att vi skulle spela fotboll. Vi hade ju ingen fotboll så vi åkte till stan för att köpa en. I uppförsbacken utanför elgiganten så stannade jag för en bil, trots att hon hade väjningsplikt för mig. Jag litar inte på att någon annan kan köra bil så därför stannar jag alltid om det är minsta tveksamheten. En som inte stannade däremot var en kille på en lätt mc som dundrade på rakt ut i korsningen och in framför bilen. Minibuss - 1, motorcyklist - 0 blev ställningen efter det.
   Jag och Per flög ut ur bilen, någon började ta hand om killen (hon som körde andra bilen), någon ringde 112 och själv så tog jag och lyfte bort cykeln från killens ben. Sen var vi kvar där tills ambulansen kom och polisen ställde några frågor och sen, väldigt fort, så var det som att inget hänt igen. Så vi åkte och köpte en fotboll. Det var inte så kul att spela om jag hade hoppats.

Efter fotbollandet så kom vi på att det vore en bra idé att åka ut med farsans båt på älven (vi visste inte att den var i älven när vi bestämde det, men tydligen har den blivit flyttad hit. Awesome!) så vi packade den full med fiskegrejer och insåg rätt snabbt att motorn var stendöd. Ingenting hände med den! Men men, vi hade ju iaf nya fina åror att ro med eftersom de gamla blivit stulna, så det var ju ingen fara! Ha ha ha, tji fick vi! De var ju för stora för hålen i båten så det var omöjligt att få fast dem. Som tur var så kom det en kille och parkerade sin båt där bredvid och han tyckte att vi kunde låna hans båt lika gärna och i den så passade iaf våra åror så så blev det. Vi rodde ut, fiskade lite, rodde en sväng, fiskade lite och sen när vi rott bort till bron så böt jag från kastning till metning.
   Per hade metat ganska länge vid det laget utan att få något, men så fort jag sänkte min lilla mask ner i vattnet så gick det inte mer än 7-8 sekunder innan jag hade en abborre på kroken. Nice! Den var pytteliten men Dolph blev nöjd iaf. Så nu har vi lämnat tillbaka Peters båtnyckel och det är väl dags för lite mer Big Bang Theory innan sömnen får sitt. Over and out!


Balla salt- och pepparkar.


Ett saltkar med saltet på utsidan!
I ett glasrätblock givetvis, men coolt ändå!


Mer salt- och pepparkar.
The Lift & Shake.


Och om man är lite latare så kan man
köpa den här. Håll den över maten, tryck
in knappen på sidan och så börjar den
skaka av sig själv så man slipper anstränga
sig. Sjukt onödigt men roligt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, det är inte det att de går långsamt, det är det att de inte går exakt den minut man vill att de ska gå. Sällan är ordet du söker, inte långsamt :P

Postat av: Ch

Elin: Aha... Jag tog nog bara för givet att du faktiskt kollat tidtabellen innan du ringde. Sorry. =P

2009-06-12 @ 10:40:16
URL: http://jero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback