I magen på Anette

Det är den låten jag lyssnar på nu, så det får väl bli titeln på det här inlägget.

I lördags fick jag veta att vi inte skulle ut i skärgården på söndagen som det var sagt, vi skulle ut i skärgården på lördagen. Check! tänkt jag. Det var ju ändå många timmar kvar till Old Boys-matchen. Sen började jag och Banke gå på en promenad medans de andra antingen försvann med Silas eller åkte skidor (ingen tror förresten på att Spiken åkt skidor förut). Först gick vi över hela den lilla ön till ett magiskt hus vid stigens slut där det bodde en väldigt gammal man som satte upp Varning för Älg-skyltar, fast det bara fanns älg där ibland. Då kom vi tillbaka till vattnet. "Vi går runt ön" tänkte vi. Kan ju inte vara så långt. Ha ha... Började ju iaf med ett skoterspår, sen så insåg vi att skoterspåret gick mot Svartön, och det är fanemig inte ens nära dit vi skulle. Kul. Så vi fick pulsa en bra bit, men det gick det också. Lyckades hitta ett nytt skoterspår efter ett tag men det gick inte heller åt rätt håll så pulsa it was. Det skönaste var skaren som gjorde att man först pulsade som fan, sen så ett steg senare så lyftes man upp över snön och stod på stenhårt underlag. Två steg senare så föll man igenom och hamnade under snön typ.

Tre bilder att sammanfatta den dagen med, en svinglad Spiken på skidor, ögonblicket Banke inser att vi inte är på väg åt rätt håll och jag i snön, cool som alltid trots den totala utmattningen. Kan vara den promenaden som tröck ner min matchvikt på under 95 kilo på första gången på hundra år faktiskt.


Fler bilder på el facebooko!

Sen var det Old Boys som sagt. Kul match med sjukt kul efterfest på All Star Bar. Jävla nice och när Hans-Bruno började flasha med kreditkortet så blev det så mycket bättre. Förbannat god hamburgare men coleslawsalladen med vitlök, om man doppade pommesen i den... Det var som att Gud kom ner och kysste en på pannan. Efter det så orkade jag och några till inte köa till Olivers utan vi åkte till kåren istället. Där fanns Micke, Martin och Taxi-Lisa, som varit fantastisk på att köra runt mig hela kvällen (det serverades ju öl till matchen så kunde inte riktigt köra själv). Där fanns också Anders och Erik med två fransyskor som var förbannat dåliga på engelska och de enda svenska orden de kunde var könsord och sexuella förfrågningar typ. Iaf en av dem gick i samma klass som Erik och Cissi. Det var roligt. Men efter en kort sväng på Julle, med Lisa tror jag men det är sjukt suddigt här, hämtade jag min tröja som legat där en vecka och så gick jag hem. Bra helg.

Resten av tiden har jag mest läst matstat och skrivit rapport. Något jag ska fortsätta med idag. Eller jo, spelade hockeymatch i måndags också mot Asplöven från Happaranda. Säga vad man vill om fjärdelinen, men efter att ha spelat försvarsspel en hel match så kände vi att det var dags att prova på anfallszonen och vi hann väl vara där i 10 sek innan det blev mål. Underskatta aldrig fjärdelinen säger jag bara. Men nu, matstat! Tjohoo!

Kommentarer
Postat av: elin bäng

haha, jag läste igenom ditt inlägg ett par gånger, och sedan satt jag och funderade över varför i helvete du döpt det till i magen på anette.Hittade liksom ingen koppling. Skulle precis skriva och fråga men sen såg jag en viss förstarad. illa elin, illa.

2009-03-04 @ 21:44:09
Postat av: Ch

Ja, det var faktiskt lite illa måste jag erkänna att jag tycker. Ibland är det bra att läsa hela inlägget. ;)

Postat av: Pelin

Lika het som vanligt;)

2009-03-05 @ 21:32:40
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Ch

Pelin: Ja, det börjar bli en dålig ovana. =P

2009-03-06 @ 00:18:53
URL: http://jero.blogg.se/
Postat av: Pelin

Du får se till att skärpa till dig tycker jag:P

2009-03-06 @ 10:50:08
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Ch

Pelin: Jag ska försöka. =P

2009-03-06 @ 17:51:31
URL: http://jero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback