Bra väder

Nu börjar det bli såhär härligt att man inte vill åka ifrån Luleå riktigt. Och ändå har vi bara en vecka kvar nu. Efter tentan imorrn kommer jag verkligen bara att sitta och njuta av vädret konstant. Om det nu inte börjar regna då förståss.

Veckan har väl inte varit den mest optimala pluggwise, men i livskvalitet har den varit på topp. Började med en hej då-fika för folk som redan åkt, följde upp med snapsårsmöte på onsdagen som urartade i grillning och öldrickning. Vädret var skitdåligt, det kvar kallt och vi såg ut som uteliggare där vi stod och sjöng runt avsågade oljefat, men det var nice.

Torsdagen var det styrelsegasque där alla gamla och tillträdande styrelser inom teknologkåren var bjudna. Pizzabuffé och mer öldrickning. Tror det kommer bli riktigt bra nästa år för det är mest bara sjukt roliga människor med i styret.

Fredagen kom och så sista RIFF-festen före sommaren. Det blev ett väldigt internt litet party med få gäster men vi hade då roligt tills Securitas kom och slängde ut oss vid midnatt. "Nya regler, vi har fått backning av Stefan Karlsson för att vi låter er vara här för länge". "Vet den ansvarige gör den här lokalen om det? För han kommer komma hit om en stund och han lär bli överraskad". "Jag vet inte. Jag säger bara vad Stefan sagt till mig". Och nej. Mister visste inte om några nya regler. Så vi funderar på att skapa en Facebookgrupp som heter "Vi som undrar varför Stefan Karlsson aktivt jobbar för att bli den mest hatade människan på LTU" för det är ju inte första gången han är jobbig direkt.

Lördag och stadsmara. Heeela dagen i solen och värmen och med en google-bränna efter solglasögonen som ett brev på posten. Men det var hur fint som helst ändå. Värmen, glädjen och vårkänslor gör alla människor så sjukt mycket trevligare än under vintern. Till och med Furu var inte sitt vanliga as liksom. Sen blev det hem, powernap och öl med Micke följt av All Star Bar. Där inne var det livat också med en fin blandning av folk som tyckte att vi satt vid deras bord (de hade ju ändå ätit vid det 1.5 timmar tidigare, så de borde vara bokat hela kvällen), en galen redhead som trodde hon var släkt med killen bredvid henne, en svarthårig snygging med förbannat heta skor, folk från Piteå som inte ens visste varför de var i Luleå riktigt, en Malou och en alldeles äkta säterkulla, en gigantisk kille som skrek åt bartendern att det banne mig var min tur att beställa, ett slagsmål, ett par hockeyspelare, en gammal repris av en NHL-match och bra musik hela kvällen. Typ en vanlig lördag i stan tydligen.

Nu sitter jag ute i solen, har just ätit frukost och tänkte att jag skulle ta och plugga mig en mattetenta. Har skjutit upp det länge nog nu genom mitt långbloggande. Avslutar med en bild på hur min studieplats för dagen ser ut. Solbränna, here i come.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Sol is the shit! Ska du vara i Avesta hela sommaren?

2009-06-01 @ 10:08:16
Postat av: Ch

Ingela: Japp, det är det och japp det ska jag. =) Mestadels iaf. Sen vet man ju aldrig vad för äventyr jag dras med på. =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback